Bak frå venstre: Iver Øyre Aaland, Halvor Nordheim, Sigve Nessæther og Mathias Kleiv Brendemo. Framme: Elias Ali Mo. Denne dagen var øksa eit viktig reiskap.

Elevane får opplæring i tradisjonelt handverk

Ungdomstrinnet ved Åmot skule deltek i år i Stålekleivprosjektet ved Eidsborg museum. Her får elevane praktisk opplæring i tradisjonelt handverk ved å bygge ein kopi av andre etasjen av det gamle loftet. 

Publisert

– Me er takksame for samarbeidet med museet, og dette er eit tilbod til elevane som har valt arbeidslivsfaget. Elevane er motiverte for å lære praktiske fag og ønskjer å gjera noko anna enn berre å sitje og høyre på teori på skulen, fortel inspektør Halvor Otterholt ved Åmot skule.

Sag, hamar og øks

Resultatet av økta fram til lunsj. Det er hakka skår i stokken, slik at ein lettare kan skava av og forme han til ein ferdig stokk som kan brukast i laftinga.

Otterholt er oppteken av tradisjonar og at elevane lærer grunnleggjande ferdigheiter. Denne dagen stod lafting av loftet på programmet. Elevane fekk mellom anna lære å skala av ein tømmerstokk som skulle brukast i laftinga. Av omsyn til plass og tryggleik har museet avgrensa talet på elevar kvar gong.

– Me håpar å halde fram samarbeidet med museet også på nyåret. Eg meiner det er viktig at elevane lærer å meistre grunnleggjande reiskapar som øks, hamar og sag. Samstundes treng me fleire handverkarar i framtida, og gamal kunnskap må ikkje gå i gløymeboka, seier Otterholt.

Vil ha meir praksis enn teori

Tiandeklassingen Iver Øyre Aaland synest det kan bli for mykje teori i skulen. Han er svært motivert for å byrja på TIP-lina (teknologi- og industrifag) ved Vest-Telemark vidaregåande skule på Dalen neste år.

Elevane lærte å tenne bål i bålpanna og åt lunsj ute i det fri på museet. Her steiker Iver Øyre Aaland ostesmørbrød.
Elias Ali Mo (t.v.) og Iver Øyre Aaland svingar øksa for å laga skår, slik at dei kan skava av stokken.
Iver Øyre Aaland (t.v.) og Halvor Nordheim lærer prinsippa for lafting.
Powered by Labrador CMS